Wednesday, January 30, 2013

Learning to Drive (Part 1)

Assalamulaikum dan salam memandu ,

lama dah tak bertemu,
terbaca berkenaan ada kelas memandu yang murah di Facebook menarik hati aku untuk ambil keputusan
untuk tambah kelas lesen kepada lesen kereta sebab aku dah ada lesen motor 
sebelum ni

Fikir punya fikir aku mintak orang yang post tu PM detail belajar kereta ni dan aku mintak daftar ceramah 
kereta. Panjang namanya. 

aku ingatkan kat area umt ni ajelah terkejut aku bila dapat tau tempat belajar tu kat setiu (lebih kurang sejam
dari Gong Badak ni)  tapi cikgunya sanggup hantar pergi balik aku tak kisahlah yang penting belajar 

nama institut memandu ni Institut Memandu Pakatan (Besut Setiu) Sdn Bhd nama cikgu ktorg ni Cgu Stopa(Mustafa). hari pertama nak pergi ceramah ni aku dibawa naik van ke pusat memandu tersebut . penuh van dlm 8 org nak belajar hari tu.laju dia bawak van ni tak sah kalau tak potong memotong.





pada hari tu aku terjumpa dengan seorang OKU yang nak ambil lesen di bawah cgu stopa ni. aku kagum dia ni hanya ada kaki , aku berpeluang naik kereta yang dipandu gunakan kaki sebab van penuh masa tu , abg Chik namanya, Dia adalah seorang  pelukis yang gunakan mulut, sampai ke peringkat antarabangsa penglibatan dia ni betullah kata orang setiap orang ada kelebihan masing masing dari lukisan tulah dia sara hidupnya. 

Berbalik kepada ceramah memandu tu masa daftar aku kena bayar RM435, Ingatlah setiap kali hadir di ceramah /belajar memandu paling penting baju berkolar dan kasut bertutup kalau tak get out !!!

Ceramah kereta berlangsung selama 2j,Nasib baiklah aku dah hampir 3 tahun stay kat Teganu ni,( dapatlah aku fahami loghat teganu ni) dan apa yang disampaikan oleh penceramah. seminggu lepas ceramah lesen L aku pon keluar tapi aku tak boleh belajar lagi disebabkan kesibukan akademik lepas sebulan (lesen matang) 
aku pun mula belajar memandu






No comments:

Post a Comment