Wednesday, January 30, 2013

Driving Test

Disebabkan QTI lulus aku sangat yakin bahawa aku boleh buat untuk test tersebut. Semasa QTI hujan turun dengan leba hingga menyebabkan institut banjir

 



                                                  aku dapat giliran ke -2 terakhir 

Pada 26/11/12 aku telah menjalani ujian memandu yang dikendalikan oleh JPJ. Aku dikehendaki bayar RM415 lagi untuk melengkapkan kursus. 

Test pun bermula seorang demi seorang mula naik bukit hingga ke 3 penjuru. Lama menunggu sampai juga giliran aku. Alhamdulillah aku lepas ujian bukit. tapi jangan terlalu gembira ada dua lagi halangan yang harus ditempuhi.

tangan diangkat , aku lepas ujian meletakkan kenderaan tapi bila masuk ke 3 penjuru aku diarahkan keluar kerana melanggar garisan. aku kandas. Patah hati dibuatnya

Tak perlu nak fikir sangat aku teruskan pula dengan ujian bhg 3. Ada beberapa kesilapan aku buat , gear tak diguna ikut kelajuan, tak gunakan brek tangan semasa berhenti di simpang. Namun aku lulus, dan pegawai JPJ tu beri nasihat supaya aku berlatih lagi dengan kereta sendiri.

Perkara lucu berlaku apabila dapat tau semua murid cgu kandas bahagian 2 pada ujian hari tersebut.
Tanpa putus asa, aku memutuskan untuk ulang ujian pada minggu hadapan RM 60 dibayar untuk tempahan.
Semasa perjalanan pulang cgu bawa kami makan nasi ayam
jimat duit aku hehehe

Alhamdulillah pada 3/12/12 aku lulus juga ujian memandu. sebenarnya sipi2 kat 3 penjuru nasib baik lepas
kini aku dah boleh memandu , lesen yang ada disambung dengan lesen P moto yang tinggal beberapa bulan
sahaja untuk ke peringkat CDL.

Kata orang setiap perkara ada harganya , disebabkan duit digunakan untuk lesen ada perkara lain aku terpaksa kemudiankan dan makan sikit-sikit je, namun aku puas hati, Kalau tak bila lagi aku nak ambil
lesen ini satu keperluan hidup dan kemudahan selepas belajar nanti



3 comments:

  1. Salam..Bole x nak no cg mustapha tu?

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam boleh tak ada masalah maaf ya lambat reply ni dia no tel cgu mustafa 0148141233/01116807714

    ReplyDelete